USA

Tänkte jag måste ju ta och berätta om hur allting blir i usa, hur jag ska bo, med vilka och allting. Har inte velat göra det för än jag fått visum och vet att jag kommer åka.

Så här är det: Den 2 oktober sätter jag mig på en nattbuss ner till arlanda. För sen på måndagen den 3 oktober går mitt flyg kl 09.10 hela vägen över till New York. Det roliga är att jag kommer landa på Newark (flygplatesen) kl 11.55 även fast flygresan tar nästan 9 timmar. Blir en riktigt lång dag. När jag väl kommer fram så kommer vi åka en transfer till ett hotell där jag och andra Au Pairer ska stanna en vecka, gå någon förberedelse kurs och själklart få se lite av staden.

Det är inte för än den 7 oktober som jag åker iväg mot Washington DC för att landa hos min familj som bor en bit utanför huvudstaden i Fairfax. Där kommer jag tillbringa mitt kommande år i staterna. Jag kommer bo med pappan som heter Antony och med hans barn Kara (6) och Joel (4). föräldrarna är skilda så mamman bor ca 5 km bort men kommer fortfarande ta hand om barnen när dem bor hos mamman varannan vecka. Jag vet inte riktigt hur mitt rum kommer se ut men fhar sett bilder på huset och bilen som jag kommer få använda som min egen där. Och det GIGANTISKT och automat. Kommer dö när jag ska köra manuel igen. Det är så sjukt tråkigt när man inte får hålla på och växla. Men kanske är bra när man ska ut på enorma 4 filiga vägar åt varje håll om inte större!

Förutom att jag ska ta hand om barnen så ska jag också läsa lite på college. Vet inte vilket och inte vad än det får jag bestämma när jag väl kommer fram. Är supertaggad!!

Ni får gärna fråga mig om det är något som ni undrar eller som jag glömt säga. :D


Kommentarer
Postat av: Annika i Colombia

Vad spännande det låter!

2011-09-30 @ 15:30:32
URL: http://colombialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0