Landat i NY

Har fortfarande inte fattat att jag ligger här på hotellet kl 4.21 svensk tid (10.21pm US time). Är inte trött än rikigt fast jag känner verkligen att jag egentligen borde vara det. Tänkte jag skulle berätta om hur min resa gick.

1. jag började med att åka buss till arlanda som gick helt okej till en början. Sen börjar det komma jättemycket folk så jag inte längre får två säten. Det gör det lite svårare att sova men jag lyckas ändå bra. Förutom att jag får en 3åring bakom mig som sitter och sparkar mig i ryggen hela vägen. Trotts att jag säger åt pojken och mamma och ger dem arga blickar under resan så forsatte han. Vakande stup i kvarten av det tråkigt nog.

2. Arlanda. När jag väl kommer fram till arlanda märker jag att buss har kört in hela 40 minuter. Så 40 min tidig satte jag och vänta på tjejen som jag skulle åka med på samma plan och hon kommer inte för än 6. så en timme väntan då. Sen gick allt bra med incheckningen. Mitt bagage vägde 400g fömycket men fick åka med ändå.

3. Flyget. När jag klev på flyget så blev jag nästan rädd. Hade trott att det skulle vara minst sju sittplatser i bredd och två gånger. Men det är flyget var lika litet som det som brukar åka mellan Umeå och Stockholm om inte mindre. Så jag tänkte för mig själv hur detta skulle klara vindarana över atlanten. Men dirket vi lyfte glömde jag liksom bort det. Alla hade ju sin egen filmskärm som man kunde spela spel se serier, film och massoe. han se hela 3 st riktigt bra filmer som jag länge velat se. så innan man visste ordet av det såg man empire state building och New york

4. NewArk. När vi väl landat gått igenom kontoll och allt är han som ska hämta upp oss sen och när vi frågar runt för att leta reda på den 3 svensken så är det som att americanarna inte fattade ett ord engelska. Vi prata tydligt och frågade men ingen verkade fatta. som om vi hade pratat swenska eller japanska. Suck men efter många irrningar hittar vi tillslut trensfern till hotellet där jag är nu.

Så allt har bara gått fint. Är dock ruggit kallt här eller det känns som det. När solen förvinner tar den värmen med sig. Ska bli kul att få åka runt med tourbus imorgon och se hela NewYork och gå på Timesquare och allt annat turistsaker som man kan tänkas göra.

Ha det bra, för det ska ja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0