Fördommar

Igår gick jag ut på en liten promenad runt om i området. Kan säga att vägarna här omkring är väldigt knäppa och på många ställen har de inte äns trottoarer. Den tar bara tvärslut, but any how...Jag gick runt och runt lite till jag tillslut kommer till en väntplats där det är en grusväg som fortsätter in. Och precis nu börjar det bli mörkt ute. Jag tänkte kolla vad som fanns på andra sida och typ titta på husen men när jag går på vägen ser jag en skyllt "Private Property".

Min första tanke är att alla i usa har pistoler hemma.
Sen att man har rätt att skjuta någon om det är på en ägodom.
Sen får jag upp den galna bilden att det sitter en man på verandan med laddad bössa och redo att skjuta de som går på hans mark.

Jag fick nästan panik och vände på klacken och försökte hitta vägen hem men vid det här laget är det nästan kolsvsrt ute och jag ska föröka ta en "genväg" gick nästan vilse men tillslut hittade jag gatan igen. Mycket förvirrande område. När jag kom tillbaka skrattade alla åt min fantasier och fördommar som jag har om USA.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0