Washington D.C






Abraham Lincoln satt där inne men min kamera dog innan jag hann upp, så ska få bilderna som Emma tog med sin kamera.



Igår kväll skulle jag egentligen fara och se några band som spelade eller något med två tjejer. Men fick ett sms att hon var för trött och bara ville ta det lugnt på kvällen så jag skrev till min fin svenska vän Emma och hon skrev följ med oss till D.C. Så jag tog bilen och körde till Rose Hill (ligger precis bredvid Springfiled) mötte upp Emma, två svenskar killar och en tjej från Estland. De andra har varit här två-tre månder så dem var våra tourguides och visade oss runt till fick se World war 2 memorial, Abraham Lincoln, Martin Luther King och Thomas Jeffreson. Det var så himla vackert att se allt detta på kvällen med alla lampor (tråkigt att kameran dog dock, men Emma har som sagt lite bilder som jag ska få sen och kan visa) Sen var det också tråkigt att den stora dammen mellan tornet och Abraham Lincoln var under ombyggnad så får hoppas att den är klar innom ett år så att man får se den med.

Känner mig redan hemma här med de stora vägarna och hänga i D.C!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0